tisdag 16 oktober 2012

Dagens loppisbesök .

Loppisar......jag älskar loppisar.  Kanske måste jag åka till Sverige på loppis till helgen.  Vid dagens statsbesök hann jag med tre "loppisar" men mitt egentliga ärende till staden var att besöka Teaterföreningens klädförråd. Du milde, vad jag frossade! Kände.klämde, lyssnade. Textilier hörs De prasslar, frasar och viskar.
Jag shoppade alltså en del fast jag nästan bestämt mej för att göra slut på lite mera av det jag har i hyllorna innan nästa shopping. Som så många andra så är jag inte sämre än att jag kan ändra mej.
Fyra tröjor som kommer att förvandlas till minst lika många kuddar. En guldig ram 30x40 och ett helt underbart sängöverkast/sängkappa. Tidigt 70-tal, tror jag med rynkade sidor.

Dessutom hamnade det lite "spisdiskbänksmaterial" i shoppingkorgen. Gamla spisvreden, rostfri liten balja, stereobänk, rosa småkakel och en plastskiva. Ni kommer att få följa med under arbetets gång, jag lovar.

Just ja! Höll alldeles på att glömma palltrappan, fyra steg hög, det ni!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar